SPS-Vejlederne
- dit studiekompas
Nedenstående værdier afspejler SPS-Vejlederne ApS' forpligtelse til at levere specialpædagogisk støtte med fokus på den enkelte elevs behov og udvikling.
Vores værdier understreger også virksomhedens betoning af menneskelig indsigt, professionalisme og etisk adfærd. Samtidig danner de grundlag for vores tilgang til eleverne og er afgørende for, hvor godt vi formår at hjælpe de unge på vej:
Professionalisme
Vi arbejder med integritet og ansvarlighed i alle vores aktiviteter. Vores indsats er altid med sigte på det bedste for vores elever og samarbejdspartnere.
Vi tror på, at forudsætningen for at kunne tilbyde ligeværdig og individuelt tilpasset hjælp og støtte er at kunne opbygge meningsfulde relationer med vores elever. Dette skaber tillid og muliggør effektiv støtte. Relationsdannelse er ligeledes essentielt ift. vores samarbejdspartnere. Gode relationer er grundlag for et stærkt og konstruktivt samarbejde
Vi sætter en høj standard for ordentlighed i vores samarbejdsrelationer. Vi arbejder med respekt, ærlighed og klar kommunikation i vores interaktioner med vores elever og deres pårørende, SPS-vejledere og uddannelsesinstitutioner.
Vi prioriterer menneskelig indsigt, empati og forståelse som hjørnestenene i vores arbejde. At kunne se og forstå hvert individ som en unik person er afgørende for at yde den bedste støtte.
Vi tror på værdien af godt samarbejde og partnerskab med uddannelsesinstitutioner og vores SPS-vejledere for at skabe de bedste resultater for vores elever.
Vi udviser dybdegående diagnosekendskab og faglig kompetence som udgangspunkt for vores ydelser. Det er vigtigt for os at være fagligt velbevandret, så vi kan levere specialiseret støtte af høj kvalitet.
Vi vægter arbejdsglæde og kontinuitet højt og søger at skabe de bedste betingelser for vores team af SPS-vejledere, herunder muliggøre at den enkelte vejleder kan fokusere på kerneopgaven; at yde specialpædagogisk studiestøtte på uddannelsesinstitutionerne tilpasset den enkelte studerendes behov og udfordringer.